søndag 3. oktober 2010

Strikketussa gjør ting hun ikke kan igjen ;)

Ja nå er det lenge siden jeg har begitt meg ut på ting jeg ikke kan... Plutselig var jeg ferdig med det lange kjedelige skjørtet på den gule kjolen (ikke kjedelig å se på da, men kjedelig å strikke!) og vips så var kjolen strikket ferdig! Det jeg ikke har gjort før er sammenmasking av skuldre. Jeg har alltid felt av og sydd sammen jeg... Men nå har jeg sammenmasket for første gang! Ble ikke helt perfekt, men det får duge for å være første gang.

*************
Her ser dere kjolen sett forfra. Den byr nemlig på flere utfordringer! 
Halsen skal strikkes da, og det kan jeg jo. Men knappestolpen som skal være midt bak skal hekles, og det kan jeg ikke... Men jeg har tenkt til å prøve! Klarer jeg ikke så får jeg nok ei eller anna snill jente til å hjelpe meg ;) Kjolen skulle også hatt ermer, men det har jeg ikke lyst på. Syns det er bedre å ha uten ermer jeg, og heller kunne ha en body under, eventuelt en jakke over. Da blir kjolen litt mer fleksibel. MEN, jeg må jo gjøre et eller annet så avslutningen ved ermene blir fin! For nå er den ikke fin... Kanskje jeg skal hekle kant hvis jeg får det til? Jeg får se når jeg kommer dithen (blir nok det siste jeg gjør). Hva syns du jeg skal gjøre? Kan jo strikke kant rundt ermene også...

3 kommentarer:

  1. Liv Berit Lefstad3. oktober 2010 kl. 14:52

    Hallo snuppa den blei kjempe fin kjolen din. Ta den med på strikke kafeen på torsdag så kanskje jeg kan hjelpe deg. DU HAR VÆRT KJEMPE FLINK. Vi sees på torsdag.

    SvarSlett
  2. Supert snuppa! :D Nå er det bare heklingen som gjenstår ;)

    SvarSlett
  3. hekling klarer du vettu, null problem! står du fast, så skal vi nok klare å hjelpe deg! :)

    SvarSlett