lørdag 4. april 2009

Tidligere blogget fra 5.mars til 1. april 2009

Tilbake til babyteppet igjen :)

Posted by strikketussa at 03:13 AM on April 01, 2009
Ja siden lua og pannebåndskautet er ferdig så fortsetter jeg på babyteppet nå. Hjelper med et lite avbrekk :) Nå går det så det suser igjen. Tog tog til og fra Oslo i går, og fikk strikket masse der :) I dag skinner sola over østlandet igjen, så da kan det hende at jeg tar med garnnøstet og setter meg ut? cool Deilig med vår! Suge til seg det man kan av sollys og energi så man kan våkne fra dvalen.

Første pannebåndskaut ferdig

Posted by strikketussa at 08:11 PM on March 29, 2009
En hel søndag uten noen som helst planer er det eneste man trenger for å få seg et pannebåndskaut. Også garn og strikkepinner da, og litt sjokolade og brus ;) Men jeg fant ut flere forbedringer av PBSet underveis, så jeg legger ikke ut noen oppskrift enda. Nå har jeg en mye bedre plan for prosjektet, så jeg skal skrive ned denne nye oppskriften og prøve den ut etter hvert. Nå kjenner jeg at det er nok med "frihåndsstrikking" for denne gang, så jeg går over til å strikke babyteppet igjen nå :)

Bilder er lagt ut, og nytt prosjekt er i gang :)

Posted by strikketussa at 12:30 PM on March 29, 2009 Comments
I dag har jeg begynt på "lue" til meg selv :) Jeg skriver lue i gåseøyne fordi at toppen ikke skal bli en tett lue, men mer som et skaut! Jeg håper jeg får det til, for jeg har bare et bilde i hodet på hvordan det skal se ut. Jeg har en plan for hvordan jeg skal få det til også da, så det gjenstår bare å se om det funker i praksis, hehe. Bilder kommer :) Den skal ha samme turkise farge på toppen som lua til mannen, men vrangborden skal være rosa!
Jeg har også tenkt til å lage en side med mine egne oppskrifter også, der jeg skriver ned hvordan jeg har laget mine improvisasjoner. Så kan du jo lage det samme hvis det er noe du liker ;)

Lua til mannen

Posted by strikketussa at 08:49 PM on March 28, 2009
I går begynte jeg, og i dag ble jeg ferdig med lua til mannen min :)

Nøster til nytt prosjekt :)

  • 26.mar.2009 kl.14:48


Er det bare jeg som blir litt lei når man har strikket på samme tingen over lang tid? Vel, har bare strikket på babyteppet i litt over en uke da, men... I dag har jeg kjøpt inn nøster til å strikke lue til min kjære mann :o) Den skal være blå, men med enten lilla eller grønn bred vrangbord nederst, tror jeg... Har du noen tips til tøffe lueoppskrifter? Det har jeg nemlig ikke funnet enda... ;o)

Babyteppet etter 5 dager

  • 22.mar.2009 kl.19:30


Har virkelig kommet i siget her nå :) På 5 dager har jeg strikket babyteppet 30 cm. langt, og er kjempefornøyd med det :) Nå lurer jeg på hva jeg skal begynne på når jeg blir ferdig med dette?...

I gang med babyteppe

  • 19.mar.2009 kl.18:44 i


Her er første bilde av babyteppet jeg nå er i gang med :) Det strikkes etter oppskrift som jeg har funnet på www.garnstudio.no, DROPS 18, nr. 16. Det er veldig deilig å sitte i solveggen og slappe av med strikketøyet mellom hendene :)

Da var kattebroderiet ferdig :)

  • 19.mar.2009 kl.18:39


Når man går sykmeldt er det god tid til å gjøre håndarbeid :) Denne var ferdig for en uke siden. Nå er jeg i god gang med neste prosjekt.

Kaffe-broderi

  • 05.mar.2009 kl.17:59


Dette er et tidligere prosjekt, også fra Ateljé Margaretha

Te-broderi

  • 05.mar.2009 kl.17:58


Dette er et tidligere prosjekt, også fra Ateljé Margaretha


Mitt nåværende prosjekt :)

  • 05.mar.2009 kl.17:47


Dette er broderiet jeg holder på med for øyeblikket. Det er kjøpt gjennom Ateljé Margaretha. Nytt bilde kommer når jeg er ferdig ;o)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar