tirsdag 18. august 2009

Kjole og strømper



Her er de første bildene av min improvisasjonskjole. Det blir en veldig vid kjole, så det tar tid når man i tillegg strikker med pinner i størrelse 3,5mm. Under er et nærbilde for å forsøke å illustrere strukturmønsteret. Det er kanskje ikke så lett å se for det er ikke store feltene med vrangstrikk, men jeg tror det blir veldig fint når jeg blir ferdig og får dampet kjolen. Det vil nok ikke bli noen ferdig kjole før nærmere neste sommer da tror jeg. Er en ganske monoton og kjedelig kjole å strikke, så det vil bli en del andre ting som strikkes samtidig.



Nå strikker jeg på strømpene da. Eller strømpA egentlig. Holder på med den første enda jeg, men nå har jeg kommet skikkelig på gli så jeg tror at de vil bli ferdige i løpet av ikke så altfor lenge. Bildet tok jeg i går, og jeg har allerede kommet ganske mye lengre. Jeg har begynt på min aller første hælfelling! Jeg har grudd meg litt til det, for det virker så invikla. Men det er jo lett jo! :)) Så nå skal det ikke stå på å få ferdig strømpe nummer to tenker jeg :)


2 kommentarer:

  1. Spennende kjole :)

    Strømpene ser flotte ut, hvilken oppskrift er det?

    SvarSlett
  2. Hvis du klikker på temamappen "Oppskrift" så er det link til oppskriften på garnstudio der :)

    SvarSlett