torsdag 15. november 2012

Cupcakes for dåp og bursdag

Som tidligere nevnt så har vi hatt dåp her i heimen. I den anledning laget jeg også cupcakes. Cupcakes må til så fort det finnes en anledning ;) Denne gang laget jeg gulrotcupcakes med ostesmørkrem. Jeg laget blomster av mmf til pynt, noen rosa og noen blå. Det var en tidkrevende prosess! Jeg gjorde det ikke akkurat enkelt for meg selv, hehe. Etter å ha stukket ut blomstene trykket jeg hvert kronblad med en tynn strikkepinne for at det skulle se litt mer ekte ut. Så limte jeg på små hvite kuler, også mmf, som jeg trykket fast med mange strikkepinnestikk. Mtp. antall timer jeg brukte på dette ble det ikke billige cupcakes, hehe. Fint at jeg koser meg med det da.

Jeg gjorde det mye enklere til størstejenta sin 2-årsdag forrige helg. Sjokoladecupcakes frostet med ostesmørkrem med hvit sjokolade., pynta med fargede soft-kuler.

1 kommentar:

  1. Nam nam! Det må jo være ekstra gøy med noe man har laget selv da! Skulle gjort fet selv, men mine blir alltid flate:/

    SvarSlett