onsdag 23. september 2009

Strikketussa gjør ting hun ikke kan

Ja nå har jeg vel egentlig gjort mange ting jeg ikke har kunnet det siste halve året da. Strikket med kast og strikket hæl og tå for aller første gang for eksempel. En av strikkebloggerne jeg følger har gjort det til en greie å stadig prøve ting hun ikke kan, så jeg tenkte at jeg nå skal starte en slags serie med ting jeg ikke kan :)

Det jeg skal gjøre nå er å strikke "baklengs", eller left-handed. Dette fordi jeg strikker en ting med fargemøster, og som skal strikkes fram og tilbake. Når man kommer på vranga da så blir det fort litt vanskelig å få følgetrådene til å ligge på rett side av arbeidet! Men jeg har fått gode tips av mine medstrikekre på NSF, Mono og Lilledrue. Derfor starter jeg nå med å lære meg å strikke left-handed ved hjelp av denne videoen på YouTube http://www.youtube.com/watch?v=7046rdhRTWU
Litt kronglete i begynnelsen, men det hjelper ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar